15 Οκτωβρίου 2021
Η Ελλάδα στην ψηφιακή εποχή

Η Ελλάδα στην ψηφιακή εποχή

του Θωμά Μπακούρα



Ο Θωμάς Μπακούρας είναι απόφοιτος του ICBS Thessaloniki Business College. Ο Θωμάς είναι κάτοχος M.A. in Business Management και B.A. in Busieness Administration. Είναι CEO στην Hellas Bak S.A.

Η ψηφιακή εποχή της Ευρώπης έχει ως στόχο να ενδυναμώσει τις επιχειρήσεις και τους πολίτες σε ένα νέο ψηφιακό μέλλον, ένα μέλλον με επίκεντρο τον άνθρωπο. Η Ε.Ε. παρουσίασε στις 9 Μαρτίου του 2021 το όραμά της και τις προοπτικές για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ευρώπης έως το 2030, με τις οποίες τα κράτη μέλη οφείλουν να συμβαδίσουν.

Η Δημόσια Διοίκηση αποτελεί ένας από τους κομβικούς στόχους της Ε.Ε. προς ψηφιοποίηση. Στην Ελλάδα το σχέδιο 2020-2025 για τον ψηφιακό μετασχηματισμό αποτελεί στην καταγραφή των επεμβάσεων σε θέματα τεχνολογικών υποδομών, περιγράφοντας τους στόχους για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.

Οι Αλλαγές στην Δημόσια Διοίκηση… κάτι αλλάζει…

Η αποτελεσματικότητα των διαδικτυακών υπηρεσιών έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως αποδεικνύεται από τις εμπειρίες εταιρειών που δραστηριοποιούνται, για παράδειγμα, στον τομέα των επικοινωνιών ή της ψυχαγωγίας, οι οποίες χάρη στις πύλες και τις εφαρμογές για κινητά που σχεδιάστηκαν λεπτομερώς είναι σε θέση να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις διαφορετικών αγορών. Τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Instagram έχουν πλέον δημιουργήσει με επιτυχία τους τομείς τους, δημιουργώντας έναν εντελώς νέο τρόπο χρήσης των υπηρεσίες μέσω Η/Υ και κινητών συσκευών.

Αρκετοί φορείς του Δημοσίου έχουν πλέον δημιουργήσει την δικιά τους ηλεκτρονική πλατφόρμα προκειμένου να εξυπηρετούν τους πολίτες και τους επαγγελματίες. Στον ιστότοπο είναι πλέον πολύ εύκολο να υποβάλλει και να διαχειριστή τα αιτήματα του ή καθώς και να προγραμματίσει οποιαδήποτε ενέργεια που απαιτούσε κάποτε επίσκεψη στα πλησιέστερα γραφεία, συχνά με ταλαιπωρία όσον αφορά τις αποστάσεις και καθυστερήσεις.

Τα πλεονεκτήματα της ψηφιοποίησης είναι πλέον εμφανή, ή μάλλον είναι εμφανή σε εκείνους που πριν από μερικά χρόνια, κλήθηκαν να επικοινωνήσουν με τις δημόσιες υπηρεσίες με κλασικό τρόπο…μεγάλες ουρές στα γραφεία, μετακίνηση από το ένα γραφείο αναφοράς στο άλλο….για να φτάσουν στο γραφείο αναφοράς, καθυστέρηση ως προς την εξυπηρέτηση κ.α., ακόμη και λόγω του χάους που δημιουργήθηκε αναπόφευκτα από τους πολίτες, και ούτω καθεξής.

Η Έξυπνη Εργασία στο Δημόσιο Τομέα…μια νέα συνήθεια…

Η πανδημία ανέδειξε τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι ψηφιακές τεχνολογικές υποδομές στην διασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος. Στη χώρα μας, η τηλεργασία ήταν περιορισμένη στον ιδιωτικό και ελάχιστα στον δημόσιο τομέα. Στην Δημόσια Διοίκηση η εμπειρία της τηλεργασίας ήταν οριακή και σε όλες τις περιπτώσεις συνδεδεμένη με δευτερεύουσες δραστηριότητες, που συνδέεται με συγκεκριμένες συνθήκες δυσκολίας που βιώνει ένας εργαζόμενος. Η έλευση της πανδημίας COVID-19 αποτέλεσε μια πρόκληση με καίριες απαιτήσεις τηλεργασίας για την επίτευξη της επιχειρησιακής συνέχειας, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο πλήθος μελετών στα πλαίσια των οποίων αναπτύχθηκαν στρατηγικές εφαρμογής τηλεεργασίας. Θα ήταν σφάλμα να σπαταλήσουμε αυτές τις εμπειρίες και να επιστρέψουμε στο παρελθόν.

Η Ελλάδα ανταποκρινόμενη στο όραμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ε.Ε. καλείται να εφαρμόσει σχέδιο δράσης για την παροχή ανθρωποκεντρικών υπηρεσιών προσανατολισμένων προς τους Έλληνες πολίτες που εξυπηρετούνται από τη Δημόσια Διοίκηση.

Η εξέλιξη των σχέσεων μεταξύ πολιτών και του Δημοσίου Τομέα αντιπροσωπεύει ένα πολύ σημαντικό βήμα για την μείωση της γραφειοκρατίας, κάτι που έχει κάνει συχνά πολλούς από εμάς να χάνουν την υπομονή τους. Ενώ η ανάγκη να γεφυρωθούν οι διαφορές γενεών στη χρήση τέτοιων συστημάτων είναι ακόμα εμφανής. Συνεπώς, δεν μπορεί παρά να δημιουργηθεί μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο δημόσιο τομέα, φέρνοντας τα μέρη πιο κοντά και απλοποιώντας ακόμη και τα πιο αργά και προβληματικά βήματα.

https://www.alithianews.gr/mor...

Διαβάστε ακόμα

Εγγραφείτε στο