14 Φεβρουαρίου 2021
Ελλάδα 2021 - Η Επιχειρηματικότητα Μετά την Πανδημία

Ελλάδα 2021 - Η Επιχειρηματικότητα Μετά την Πανδημία

του κ. Δημήτρη Καρακούλα


General Manager @ Bentley Bahrain Llc, Bahrain –COO @ RT East Africa Ltd, Kenya - General manager @ Porsche Centre Nairobi Ltd, Kenya – General manager @ Bentley East Africa Ltd, Kenya – General Manager @ Coscharis Motors Ltd, Nigeria – General Manager @ Rolls Royce Nigeria – CEO @ Porsche Centre Thessaloniki, Sportscar SA – North Greece Market Director @ MAVA SA– Commercial Manager @ Mandilas SA- Business Consultant, Automotive expert


Η πανδημία δημιούργησε μια πρωτόγνωρη αβεβαιότητα όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για τον κόσμο όλο, με συνέπειες στην καθημερινή επιχειρηματική δραστηριότητα. Προκάλεσε όμως παράλληλα και συνθήκες ευνοϊκές, για την ανάπτυξη νέων ιδεών, λύσεων και καινοτομίας.

Η χώρα μας παρόλο που εκ πρώτης όψεως δείχνει να δένεται με την σταθερότητα, την αποφυγή των αλλαγών και τον συντηρητισμό, έχει πάντα έμφυτη την καινοτόμο σκέψη, μέσα από την αμφισβήτηση. Η ιστορία μας είναι γεμάτη από καινοτόμες λύσεις που δώσαμε στο παρελθόν, σε πολλές δύσκολες περιστάσεις και αυτό με κάνει να αισθάνομαι σιγουριά για το ότι διαθέτουμε ότι χρειάζεται, για να δημιουργήσουμε ένα νέο επιχειρηματικό αύριο. Εάν εκμεταλλευτούμε κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά μας, είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να προσδοκούμε μια νέα λαμπρότερη επιχειρηματικά μέρα για την χώρα μας.

Χρειάζεται όμως να ενεργοποιηθούν δυνάμεις ανάκαμψης, όπως η αποδοχή του νέου, η απόρριψη της ζώνης άνεσης. Να αναδειχθούν η πειθαρχία, η αποδοχή του λάθους, η ανάγκη για προσωπική βελτίωση, η εμπιστοσύνη, να αλλάξει ο τρόπος σκέψης, η κουλτούρα των ηγετών των επιχειρήσεων, αλλά και των ακολούθων τους και να επιδιωχθεί η επιχειρηματική αριστεία.

Για την επιδίωξη της αριστείας, οι εταιρείες οργανώνονται εσωτερικά, αναπτύσσουν και βελτιώνουν οργανωτικές ικανότητες, παράλληλα με τα προϊόντα. Ηγεσία, έλεγχος ποιότητας, συνεχής έλεγχος της πρότασης αξίας στην αγορά, σχέσεις με πελάτες & stakeholders, βελτίωση δεικτών απόδοσης, είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν επιχειρήσεις που επιδιώκουν την αριστεία. Πολλά τα παραδείγματα στην διεθνή σκηνή. ΙΚΕΑ, VW, Google, Amazon, Apple κτλ. Για παράδειγμα η Porsche επενδύει σε προγράμματα αριστείας όχι μόνο για την ίδια, αλλά με την συνεργασία εξειδικευμένων στον κλάδο εταιρειών συμβούλων, υποστηρίζει το δίκτυο των συνεργατών της για να επενδύσει σε προγράμματα που στοχεύουν στην αριστεία. Υποστηρίζει την ανάπτυξη ικανοτήτων και την δημιουργία των απαραίτητων λειτουργικών δομών που οδηγούν στον δρόμο της συνεχούς βελτίωσης. Και στην Ελλάδα υπάρχουν φυσικά πολλές εταιρείες που επενδύουν με στόχο την αριστεία. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που έχουν βραβευτεί για τις προσπάθειές τους σαν diamonds of the Greek economy, όπως η ΔΕΠΑ, η NEOKEM, η Τσάνταλης, η Neuropublic, η Πήγασος, η Megaplast, η Ζαφειρόπουλος και ένα σωρό άλλες. Αυτό αποτελεί απόδειξη πως σε πολλούς κλάδους στην χώρα μας υπάρχουν εταιρείες που ανταγωνίζονται για την αριστεία.

Η σημερινή εποχή είναι γεμάτη από απειλές αλλά και τεράστιες ευκαιρίες! Για παράδειγμα ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η τεχνητή νοημοσύνη, η παγκοσμιοποίηση, η καινοτομία, είναι παράγοντες που καταργούν την αντίληψη μιας σταθερής, «σίγουρης» θέσης στο ανταγωνιστικό τοπίο και δημιουργούν την ανάγκη για συνεχή κίνηση και βελτίωση.

Για να πετύχει η προσπάθεια, χρειάζεται δέσμευση και μια ολιστική προσέγγιση για την ποιότητα, σε κάθε κύρια και υποστηρικτική λειτουργία του οργανισμού, ώστε το αποτέλεσμα που θα προκύψει να είναι επιτυχημένο σε όλες τις επιμέρους λεπτομέρειες. Η κερδοφορία, η ρευστότητα, οι επενδύσεις, η σχέση με το περιβάλλον και την κοινωνία, η διαχείριση εσωτερικών ικανοτήτων, η ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου, όλα δένονται μεταξύ τους μέσω του οράματος και της δέσμευσης και είναι συνιστώσες της επιχειρηματικής αριστείας.

Η δέσμευση προς τον κοινό στόχο, είναι κάτι που έρχεται όταν όλες οι εσωτερικές δυνάμεις μιας επιχείρησης ευθυγραμμίζονται. Τα hardware ρυθμίζονται ευκολότερα. Οι άνθρωποι όμως χρειάζονται πολλή περισσότερη προσπάθεια για να ευθυγραμμιστούν σε ένα στόχο. Η ηγεσία είναι ένα βασικό στοιχείο που καθορίζει την πορεία μιας επιχείρησης Για τον λόγο αυτό, πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στο ανθρώπινο κεφάλαιο, δημιουργώντας το όραμα, μετά την ομάδα και την δέσμευσή της στον σκοπό και τον στόχο και δίνοντας τους τον χώρο και τα μέσα να δουλέψουν για το αποτέλεσμα. Η πίστη στους ανθρώπους, η προσπάθεια προσωπικής βελτίωσης, η αποδοχή του λάθους σαν μέρος της μάθησης, της αλλαγής, της εξέλιξης και της καινοτομίας, είναι αυτά που σε κάνουν καλύτερο.

Η ανάγκη για ανάπτυξη είναι μονόδρομος. Είναι σαν την ζωή, σαν την φύση. Ότι δεν αναπτύσσεται κινδυνεύει να πάρει πορεία προς την εξαφάνιση. Η επιτυχία είναι έννοια με πολλές πτυχές. Σε επιχειρηματικό επίπεδο, επιτυχία είναι να βρίσκεσαι κοντά στους στόχους που έχεις θέσει, είτε αυτό αφορά άτομα είτε επιχειρήσεις. Η μοναδικότητα είναι η ύπαρξη ταυτότητας. Να είσαι αυτό που σε κάνει να ξεχωρίζεις. Να είσαι αναγνωρίσιμος. Και τέλος η αριστεία είναι η προσπάθειά σου να συνδυάσεις όλα τα παραπάνω διατηρώντας υγειές το εσωτερικό περιβάλλον, όπως και τις σχέσεις σου με το εξωτερικό περιβάλλον.


Διαβάστε ακόμα

Εγγραφείτε στο